Alternates – Marlene Stencil


Tag: Type

 

Dizajn alternativnih znakova za tipografiju Marlene Stencil

 

Godina: 2011
Koautor: Nikola Đurek
Naručitelj: Typonine

 

 

 

Stencil tipografije nisu nove, ali Marlene Stencil je drugačija od bilo koje slične tipografije. Iako se radi o tipu slova čiji se potezi, krivulje, rezovi često povezuju s industrijskim tvrdim detaljima, ova tipografija gotovo da je suprotna tome, no svojim se kaligrafskim detaljima i alternacijama i više nego iskupljuje za ‘nedostatak’ očekivanih display formi. Dijelom nadahnuta klesanim krasopisom engleza Georgea Bickhama, Marlene Stencil je suvremena tipografija u svakom smislu te riječi, i kao takva logična ‘točka na i’ cijeloj Marlene familiji.Marlene Stencil dolazi u 4 debljine; Light, Regular, Medium i Bold te sadrži 5 stilističkih setova od kojih svaki nosi drugačije kaligrafske dodatke znakovima u pismu. Kao dio cjelokupne familije pisama Marlene, Marlene Stencil dobitnik je više nagrada: Icograda Excellence award, Aica, Letter.2 best of a decade.

 

Shema funkcioniranja pisma prema stilističkim setovima. Verzali, kurenti, sve vrste brojaka i ostali osnovni znakovi u pismu, imaju po 5 alternacija koje imaju dekorativnu funkciju i od kojih je svaka zasebno različita. Koriste se slični potezi ali svaki je prilagođen slovu na kojem se nalazi tako da nema ponavljanja unutar sustava.

 

Skiciranje formi bilo je od iznimne važnosti jer se već na samoj skici vidi hoće li slovo i nastavak funkcionirati ili ne. Metodom pokušaja i pogreške na kraju se sustav svelo na 5 alternacija po slovu što je dovoljno da se isprogramira pseudo-slučajan sistem pojavljivanja znakova u tekstu a s druge strane da se ne uđe u ponavljanje jednih te istih formi više puta.

 

 

S obzirom na karakter tipografije (mekani rezovi, stanjeni ulazi/izlazi poteza) dizajnirani su i kaligrafski dodaci. Prosječna debljina kontrasta okvirno je odredila debljinu poteza, a početak i kraj stanjeni su kako bi potez dobio na elegantnosti i prirodnije izlazio iz samih slova – kao logičan nastavak na poteze iz slova ili pak rezova iz kojih često izlazi.

 

Shema sustava prikazanog kroz debljine i stilističke setove

 

Prikaz svih znakova u pismu

 

Nikola Đurek predstavlja Marlene Stencil i njezine alternacije u Beogradu 2011. godine na konferenciji ‘Autor ili univerzalni vojnik: Istorijske bitke’

 

Tipografija Marlene Stencil dostupna je na web stranici digitalne slovolivnice Typonine gdje se može testirati i kupiti kao OpenType Font ili Webfont

 

 

Alternates – Marlene Stencil


 

Dizajn alternativnih znakova za tipografiju Marlene Stencil

 

Godina: 2011
Koautor: Nikola Đurek
Naručitelj: Typonine

 

 

 

Stencil tipografije nisu nove, ali Marlene Stencil je drugačija od bilo koje slične tipografije. Iako se radi o tipu slova čiji se potezi, krivulje, rezovi često povezuju s industrijskim tvrdim detaljima, ova tipografija gotovo da je suprotna tome, no svojim se kaligrafskim detaljima i alternacijama i više nego iskupljuje za ‘nedostatak’ očekivanih display formi. Dijelom nadahnuta klesanim krasopisom engleza Georgea Bickhama, Marlene Stencil je suvremena tipografija u svakom smislu te riječi, i kao takva logična ‘točka na i’ cijeloj Marlene familiji.Marlene Stencil dolazi u 4 debljine; Light, Regular, Medium i Bold te sadrži 5 stilističkih setova od kojih svaki nosi drugačije kaligrafske dodatke znakovima u pismu. Kao dio cjelokupne familije pisama Marlene, Marlene Stencil dobitnik je više nagrada: Icograda Excellence award, Aica, Letter.2 best of a decade.

 

Shema funkcioniranja pisma prema stilističkim setovima. Verzali, kurenti, sve vrste brojaka i ostali osnovni znakovi u pismu, imaju po 5 alternacija koje imaju dekorativnu funkciju i od kojih je svaka zasebno različita. Koriste se slični potezi ali svaki je prilagođen slovu na kojem se nalazi tako da nema ponavljanja unutar sustava.

 

Skiciranje formi bilo je od iznimne važnosti jer se već na samoj skici vidi hoće li slovo i nastavak funkcionirati ili ne. Metodom pokušaja i pogreške na kraju se sustav svelo na 5 alternacija po slovu što je dovoljno da se isprogramira pseudo-slučajan sistem pojavljivanja znakova u tekstu a s druge strane da se ne uđe u ponavljanje jednih te istih formi više puta.

 

 

S obzirom na karakter tipografije (mekani rezovi, stanjeni ulazi/izlazi poteza) dizajnirani su i kaligrafski dodaci. Prosječna debljina kontrasta okvirno je odredila debljinu poteza, a početak i kraj stanjeni su kako bi potez dobio na elegantnosti i prirodnije izlazio iz samih slova – kao logičan nastavak na poteze iz slova ili pak rezova iz kojih često izlazi.

 

Shema sustava prikazanog kroz debljine i stilističke setove

 

Prikaz svih znakova u pismu

 

Nikola Đurek predstavlja Marlene Stencil i njezine alternacije u Beogradu 2011. godine na konferenciji ‘Autor ili univerzalni vojnik: Istorijske bitke’

 

Tipografija Marlene Stencil dostupna je na web stranici digitalne slovolivnice Typonine gdje se može testirati i kupiti kao OpenType Font ili Webfont