D-NEWS


Tag: Graphic

Prijelom novina

Godina: 2011
Naručitelj: Hrvatsko dizajnersko društvo, Dan D
Koautor: Luka Reicher

Tipografija: Marlene Pro (Typonine), National (Klim type foundry)
Papir: Munken Print Cream 15 80 g/m²
Format: 26.5 x 39 cm

Novine koje nisu klasične (sadržaj, dvojezičnost, tisak, periodičnost…) zahtjevale su otvoreniji pristup projektiranju. Propitan je svaki segment novinskog prijeloma i uočeni su prihvatljivi, klasični, elementi koji su zatim pretočeni u suvremeniju interpretaciju novina. Činjenica da novina nema tendenciju periodičnog izlaženja,dopustila je da dizajneri preuzmu pomalo uredničku funkciju kako bi sami reagirali na sadržaj i prilagodili ga na sebi prihvatljiv način.

Već samim odabriom suvremene tekst tipografije, daje se naslutiti da se radi o hibridu časopisa/novina. Druga tipografija koja se pretežno koristi za naslove proizašla je iz samog vizualnog identiteta događaja i iskorištena je kao vizualna poveznica i nadogradnja na sam taj događaj.

S obzirom da je glavni zadatak bio paralelno prelomiti hrvatski i engleski tekst, mreža imitira četverostupačni novinski prijelom, a tekst svakog od jezika je zapravo utočen u 2 stupca u stilu prijeloma časopisa. Kako bi se istaknula veća važnost hrvatskog jezika, odnosno ‘podređenost’ engleskog, sa nekoliko elemenata (paginacija, linije, tekuća navigacija) naglašena je vertikalna os koja ih odvaja. Glavno razlikovno sredstvo-veličina tipografije, postignuto je na način da je engleska polovica mreže gotovo ‘proporcionalno smanjena’ (uzeto je u obzir da unatoč promjeni dimenzija broj riječi u stupcima ostaje isti, da sivoća tekst blokova bude jednaka, da veličine proporcionalno odgovaraju) To se očituje i u manjoj širini stupaca, pa je i sama sredina ili ‘polovica’ mreže pomaknuta u desno.

Kroz novine je u duhu malih novinskih oglasa, predstavljeno svih preko 60 izlagača na Danu D, sa fotografijom, informacijama te njihovim kratkim tekstom o dizajnu. Fotografije su monokromatske, crvene kako bi se uklopile u identitet novina, i balansiraju na rubu između upadljivosti i suptilnosti.

D-NEWS


Prijelom novina

Godina: 2011
Naručitelj: Hrvatsko dizajnersko društvo, Dan D
Koautor: Luka Reicher

Tipografija: Marlene Pro (Typonine), National (Klim type foundry)
Papir: Munken Print Cream 15 80 g/m²
Format: 26.5 x 39 cm

Novine koje nisu klasične (sadržaj, dvojezičnost, tisak, periodičnost…) zahtjevale su otvoreniji pristup projektiranju. Propitan je svaki segment novinskog prijeloma i uočeni su prihvatljivi, klasični, elementi koji su zatim pretočeni u suvremeniju interpretaciju novina. Činjenica da novina nema tendenciju periodičnog izlaženja,dopustila je da dizajneri preuzmu pomalo uredničku funkciju kako bi sami reagirali na sadržaj i prilagodili ga na sebi prihvatljiv način.

Već samim odabriom suvremene tekst tipografije, daje se naslutiti da se radi o hibridu časopisa/novina. Druga tipografija koja se pretežno koristi za naslove proizašla je iz samog vizualnog identiteta događaja i iskorištena je kao vizualna poveznica i nadogradnja na sam taj događaj.

S obzirom da je glavni zadatak bio paralelno prelomiti hrvatski i engleski tekst, mreža imitira četverostupačni novinski prijelom, a tekst svakog od jezika je zapravo utočen u 2 stupca u stilu prijeloma časopisa. Kako bi se istaknula veća važnost hrvatskog jezika, odnosno ‘podređenost’ engleskog, sa nekoliko elemenata (paginacija, linije, tekuća navigacija) naglašena je vertikalna os koja ih odvaja. Glavno razlikovno sredstvo-veličina tipografije, postignuto je na način da je engleska polovica mreže gotovo ‘proporcionalno smanjena’ (uzeto je u obzir da unatoč promjeni dimenzija broj riječi u stupcima ostaje isti, da sivoća tekst blokova bude jednaka, da veličine proporcionalno odgovaraju) To se očituje i u manjoj širini stupaca, pa je i sama sredina ili ‘polovica’ mreže pomaknuta u desno.

Kroz novine je u duhu malih novinskih oglasa, predstavljeno svih preko 60 izlagača na Danu D, sa fotografijom, informacijama te njihovim kratkim tekstom o dizajnu. Fotografije su monokromatske, crvene kako bi se uklopile u identitet novina, i balansiraju na rubu između upadljivosti i suptilnosti.