As I Lay Dying 1


Tag: Graphic

Studentski rad

Godina: 2012
Kolegij: Dizajn fonta i kaligrafija 1
Mentor: Damir Bralić, Nikola Đurek

Tipografija: Milosz, Fury
Format: 13.9 x 20.4 cm
Papir: Munken Pure 90 g/m²

As I Lay Dying Williama Faulknera, roman je struje svijesti, napisan početkom 30-ih godina. Kao i većina Faulknerovih romana, radnja je prilično zamršena i na momente teško prohodna. Specifično za ovaj roman je nepostojanje pripovjedača, već je radnja ispričana kroz 59 monologa od strane 15 likova. No i ti su monolozi ponekad potpuno besmisleni i srž radnje očituje se u unutarnjim monolozima likova (utjecaj Freudovih teorija o podsvijesti). Kako bi se čitatelju olakšalo putovanje kroz Faulknerov tok svijesti, tipografskim tretmanom istaknuti su upravo ti monolozi.

Pošto se radi o dizajnu tradicionalne knjige, formatom i naslovnicom pokušao sam se približiti prvom izdanju knjige (1930), koje je poslužilo kao temelj za suvremenu interpretaciju. Preuzet je format koji u potpunosti odgovara proporcijama, te je po uzoru na slova otisnuta na (vjerojatno naslovnici) napravljen prvo revival letteringa za naslovnicu, a kasnije se proširilo na cijelu abecedu.

 

 

 

Knjiga je u potpunosti DIY produkt, jer se kao tekst pismo koristi Milosz, a lettering za naslovnicu i pismo za otvaranja poglavlja dizajnirano je kao dio projekta, a sada već i tipografija Fury u procesu proširenja. Produkcija je također kučne radinosti, isprintani ‘arci’ šivani su ručno iglom i koncem pa zatim ljepljeni zajedno, korice su izrađene od ljepenke i platna, a svi ostali dijelovi knjige (kapitalne trake, pokazna vrpca, predlist, zalist) na kraju su spojeni.

 

              

Svi elementi knjige osim papira u crnoj su boji kako bi kasnije u knjizi do izražaja došli unutarnji monolozi koji su jedini element u boji. Lettering sa naslovnice postao je sastavni dio knjige pa je proširen na cijelu abecedu kako bi se u istom stilu mogla pojavljivati imena likova na otvaranjima poglavlja. Vizualni jezik iskorišten je i na sadržaju koji je zapravo suma svih otvaranja i u njemu dominiraju likovi koji su izlistani redoslijedom pojavljivanja u knjizi.

Unutarnji monolozi u crvenoj boji, po uzoru na rubrifikaciju, stari knjigotiskarski proces u kojem se važne dijelove teksta izvlačilo/podcrtavalo/bojilo u crvenu boju kako bi ih se dodatno naglasilo. Na taj način sva je pažnja u knjizi usmjerena upravo na te dijelove teksta pošto su oni svojevrsni dekoder radnje.

 

As I Lay Dying 1


Studentski rad

Godina: 2012
Kolegij: Dizajn fonta i kaligrafija 1
Mentor: Damir Bralić, Nikola Đurek

Tipografija: Milosz, Fury
Format: 13.9 x 20.4 cm
Papir: Munken Pure 90 g/m²

As I Lay Dying Williama Faulknera, roman je struje svijesti, napisan početkom 30-ih godina. Kao i većina Faulknerovih romana, radnja je prilično zamršena i na momente teško prohodna. Specifično za ovaj roman je nepostojanje pripovjedača, već je radnja ispričana kroz 59 monologa od strane 15 likova. No i ti su monolozi ponekad potpuno besmisleni i srž radnje očituje se u unutarnjim monolozima likova (utjecaj Freudovih teorija o podsvijesti). Kako bi se čitatelju olakšalo putovanje kroz Faulknerov tok svijesti, tipografskim tretmanom istaknuti su upravo ti monolozi.

Pošto se radi o dizajnu tradicionalne knjige, formatom i naslovnicom pokušao sam se približiti prvom izdanju knjige (1930), koje je poslužilo kao temelj za suvremenu interpretaciju. Preuzet je format koji u potpunosti odgovara proporcijama, te je po uzoru na slova otisnuta na (vjerojatno naslovnici) napravljen prvo revival letteringa za naslovnicu, a kasnije se proširilo na cijelu abecedu.

 

 

 

Knjiga je u potpunosti DIY produkt, jer se kao tekst pismo koristi Milosz, a lettering za naslovnicu i pismo za otvaranja poglavlja dizajnirano je kao dio projekta, a sada već i tipografija Fury u procesu proširenja. Produkcija je također kučne radinosti, isprintani ‘arci’ šivani su ručno iglom i koncem pa zatim ljepljeni zajedno, korice su izrađene od ljepenke i platna, a svi ostali dijelovi knjige (kapitalne trake, pokazna vrpca, predlist, zalist) na kraju su spojeni.

 

              

Svi elementi knjige osim papira u crnoj su boji kako bi kasnije u knjizi do izražaja došli unutarnji monolozi koji su jedini element u boji. Lettering sa naslovnice postao je sastavni dio knjige pa je proširen na cijelu abecedu kako bi se u istom stilu mogla pojavljivati imena likova na otvaranjima poglavlja. Vizualni jezik iskorišten je i na sadržaju koji je zapravo suma svih otvaranja i u njemu dominiraju likovi koji su izlistani redoslijedom pojavljivanja u knjizi.

Unutarnji monolozi u crvenoj boji, po uzoru na rubrifikaciju, stari knjigotiskarski proces u kojem se važne dijelove teksta izvlačilo/podcrtavalo/bojilo u crvenu boju kako bi ih se dodatno naglasilo. Na taj način sva je pažnja u knjizi usmjerena upravo na te dijelove teksta pošto su oni svojevrsni dekoder radnje.